sobota 21. července 2018

Igor Josifovic & Judith de Graaff .:. Urban Jungle

Moji lásku k rostlinám ve mně bezesporu vypěstovala moje máma a to tím, že díky ní už od narození žiji v zeleném stínu kytek a výhled z okna byl vždy možný jen přes stonky plných listů a květů.
Na mé lásce k pokojovým rostlinám nic nezměnila ani moje alergie na pyl a dusivé astma.
To raději dvakrát potáhnu ze svého inhalátoru, než abych žil v místnosti, kde by nebyla jediná kytka.
Pravdou tedy je, že možná právě proto máme doma raději jen ty málokdy kvetoucí, zato s velkými listy.

Takže jako milovníka květin a sociálních sítí mě samozřejmě nemohl minout blog URBAN JUNGLE BLOGGERS a následně i jejich kniha, kterou jsem právě dočetl a kterou jsem si mezi tím už xkrát prohlédl.
Protože tato kniha je jako Instagramový účet, fotky jsou na ní to nejhlavnější.

Netuším, jak to zamýšleli autoři, ale na mě působí kniha jako veliká porce inspirace.
Ani ne tak kvůli nápadům, které bych hned chtěl zrealizovat doma, ale jako spíš popud k myšlence, že když zaplním to prázdné místo na skříni další květinou, hned bude to moje toužebné propojení s přírodou větší.
Text knihy není nikterak překvapující a poutavý, dost myšlenek a slovních obratů se opakuje, ale jak už jsem řekl ... to podstatné na tomhle hezkém díle je čtenářova chuť nechat se inspirovat.
Při čtení se člověk automaticky začíná rozhlížet kolem sebe a hledat vhodná nevyužitá místa, která se během chvíle můžou proměnit ve vkusnou domácí džungli.

Mám rád různé lifestylové barevné časopisy, měl jsem moc rád časopis od IKEA (který již nevychází) a kniha URBAN JUNGLE je takový mix toho všeho, svázaný v útlý svazek kvalitních fotografií, rozhovorů bez hloubky, praktických drobných rad, jak na kterou kytku a představení pár opravdu designově vděčných a fotogenických druhů květin, které nesmí u žádného urban jungle blogera chybět. Je to ideální kniha ke kafi na letní balkon, k listování si tam a zase zpátky.
Kochání se fotkami a probouzející fantazií, která se zákonitě musí probudit u každého milovníka pokojových rostlin.

I já mám již sepsán seznam květin, které jsem zde viděl a které doma prostě musím mít. Protože s květinami je ten náš městský život bohatší a hezčí a když už nic jiného, člověk díky nim získá tichého a živého společníka, který mu bude po boku tak dlouho, jak dlouho se o něj milovník květin dokáže postarat.
Je to ideální kniha pro všechny, kdo v létě nechtějí louskat Dostojovského a letáky ze supermarketů jsou pro něj už moc velké dno. U některých knih se má člověk prostě jen zasněně dívat na fotografie a představovat, že i takto může vypadat jeho domov.
Zde tento efekt nastoupí téměř okamžitě.
Hezké snění přeji ..

Knihu si můžete prohlédnout na www.grada.cz

URBAN JUNGLE krásný byt plný pokojových rostlin
napsali a nafotili: Igor Josifovic a Judith de Graaff

Vydala Grada Publishing a.s.
První vydání, 2017
Počet stran: 176

Žádné komentáře:

Okomentovat